Harry Potter and the Prisoner of Azkaban

Datum: 2016-08-04 / Tid: 10:44:00 / Kategori: Bok recension - Lena

HARRY POTTER AND THE PRISONER OF AZKABAN | J.K ROWLING

BOKENS HANDLING: Harry Potter, along with his best friends, Ron and Hermione, is about to start his third year at Hogwarts School of Witchcraft and Wizardry. Harry can´t wait to get back to school after the summer holidays (who wouldn´t if they lived with the horrible Dursley´s?). But when Harry arrives at Hogwarts, the atmosphere is tense. There´s an escaped mass murderer on the loose, and the sinister prison guards of Azkaban have been called in to guard the school...

ÅR: 1999 | SIDOR: 320 | SERIE: Harry Potter #3 | SPRÅK: Engelska

FÖRSTA MENINGEN: Harry Potter was a highly unusual boy in many ways.

TANKAR OCH KOMMENTARER: Det var många år sedan jag läste den här bokserien på svenska för första gången. Både böckerna samt filmerna ligger mig varmt om hjärtat och det är riktigt roligt att göra en omläsning av dem på originalspråket Engelska. Det är lätt att ta karaktärerna till sig och handlingen i den tredje boken är lagom spännande och håller ett snabbt tempo vilket gör att jag har svårt att lägga ifrån sig boken under längre stunder även om det är precis det jag tvingar mig själv att göra då och då. Ibland måste man pausa lite, stanna upp och faktiskt ta in det fantastiskt vackra i berättelsen. Det är verkligen något magiskt med Harry Potter böckerna, visst är det? Nu ser jag fram emot, att inom en snar framtid, läsa del 4, The Goblet of Fire.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0