Hold still av nina lacour

Datum: 2016-08-12 / Tid: 10:57:00 / Kategori: Bok recension - Emelie
 
 
BOKENS HANDLING: In the wake of her best friend Ingrid's suicide, Caitlin is left alone, struggling to find hope and answers. When she finds the journal Ingrid left behind for her, she begins a journey of understanding and broadening her horizons that leads her to new friendships and first love. Nina LaCour brings the changing seasons of Caitlin's first year without Ingrid to life with emotion, honesty, and captivating writing.
 
 
ÅR 2010 | SIDOR 229 | SERIE - | SPRÅK Engelska
 
MINA TANKAR: Det är den här typen av böcker som man ofta behöver läsa - dels för att komma tillbaka in i läsandet men även dels för att må bra. Hold Still är självklart en sådan bok - men vad som gör den så speciell är att man djupdyker i en individs liv. Det känns inte värdigt att läsa ut Hold Still på en kväll, även fast den är så kort, eftersom den är skriven dag för dag. Då vill man även läsa den dag för dag. Egentligen vet jag inte vad som gör den här boken så bra, men jag antar att det tillsammans med hur den är skriven och vad den handlar om - även är karaktärerna. Caitlin först och främst är så extremt human vilket gör att man kan relatera till henne, samt egentligen alla som nämns i den här boken. Nina LaCour skapar magi med sina fingrar i Hold Still, helt enkelt.
 
 
KOPIERAT FRÅN MIN HUVUDBLOGG + TIDSINSTÄLLT.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0