Jag, En

Datum: 2016-08-25 / Tid: 20:04:12 / Kategori: Bok recension - Lena

Jag, En | David Levithan

Bokens Handling: Tänk dig att vakna upp i någon annans kropp varje dag, vakna upp till ett nytt liv. Ett nytt liv varje dag. För en dag. Så lever En, huvudpersonen i David Levithans nya roman. En vet inte varför eller hur det ens är möjligt. Det är bara så livet ser ut och alltid har sett ut. Varje dag ställs En inför nya situationer, nya relationer, nya sammanhang. Ingenting varar, ingenting får växa. För när man är gäst för en dag i en annan människas liv är det otänkbart att knyta an till någon, att skaffa vänner och familj. Omöjligt att hitta kärleken. Ändå är det precis vad som händer.

År: 2014 | Sidor: 336 | Serie: Ingen | Språk: Svenska

Första Meningen: Jag vaknar.

Tankar och Kommentarer: Vilken udda bok på alla sätt och vis. Vi får följa En dag för dag när han upplever mänsklighetens alla möjliga skrymslen och vrår. Och på något vänster lyckas En även att bli förälskad och en mycket ovanlig kärlekshistoria börjar. Jag gillade sättet den var skriven på och att man faktiskt blir påmind om att alla människors liv ser olika ut och att vi alla har våra egna kamper. Kärlekshistorien var kanske i sig inte den mest intressanta men en helt okej bok.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0