Änglafall

Datum: 2016-12-03 / Tid: 11:42:43 / Kategori: Bok recension - Lena
Änglafall | Susan EE

Bokens handling: Sex veckor har gått sedan undergångens änglar nedsteg för att utplåna den moderna världen som vi känner den.
Brutala gatugäng regerar på dagarna, rädsla och vidskepelse styr på nätterna. När krigaränglar för bort en hjälplös liten flicka tänker Penryn, hennes sjuttonåriga syster, göra allt för att få henne tillbaka. Allt, inklusive att slå sig ihop med Raffe, en skadad fiendeängel.
Penryn och Raffe reser genom ett mörkt och förvridet Norra Kalifornien mot änglarnas högborg i San Francisco, där Penryn kommer att riskera allt för att rädda sin syster – och där Raffe måste förlita sig på sina största fienders nåd för att ha en chans att bli hel igen.

År: 2015 | Sidor: 262 | Serie: Penryn och tidernas slut | Språk: Svenska 

Mina tankar: Det här var en bok som jag föll för direkt när jag öppnade den. Man slängdes snabbt in i handlingen och den är proppfylld med actionfyllda scener från början till slut. Jag tycker att karaktärerna var lätta att ta till sig och de matchade varandra riktigt bra. Slukade den på ett par dagar vilket var länge sedan jag gjorde med en bok. Ser verkligen fram emot att läsa fortsättningen Världen Efter inom en snar framtid. 

Kommentarer
Postat av: Sara

Jag gillade också den boken mycket!

Svar: Svårt att inte gilla den eller hur? Man blir verkligen inslängd i den världen på en gång :)/Lena
thebookqueens.blogg.se

2016-12-03 @ 12:54:53
URL: http://sarasbokblog.wordpress.com
Postat av: Arletta Ellington

Undergången, utplåna världen som vi känner den - en annan version av detta är Dmitrij Gluchovskijs Metro 2033. Väl värd att läsa. Mycket medryckande och förfärlig. Dystopisk rysk framtidsvision. Pröva gärna.

2016-12-30 @ 19:08:14
URL: http://planetaerotica.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0