Fragments

Datum: 2016-09-19 / Tid: 21:35:00 / Kategori: Bok recension - Lena
Fragments | Dan Wells


BOKENS HANDLING:
After discovering the cure for RM, Kira Walker sets off on a terrifying journey into the ruins of postapocalyptic America and the darkest desires of her heart in order to uncover the means and a reason for humanity's survival.

ÅR: 2013 | SIDOR: 482 | SERIE: Partials #2 | SPRÅK: Engelska

MINA TANKAR: Jag älskar handlingen och karaktärerna i denna bokserie. Detta är alltså del 2 i serien om framtidens Amerika där jorden har råkat ut för ett virus som heter RM. Inte bara människorna blir påverkade av detta virus utan även partials börjar att dö. Partials är en version av krigsmaskin som ser exakt ut som en människa och som nu helt plötsligt börjar att dö ut vid 20-års åldern. I del 2 får vi följa Kira och Samm när de försöker att hitta hemligheten till botemedlet mot RM. Vi får följa dem genom ett farligt Amerika där dem inte bara står mot ett fullskaligt krig mellan partials och människor utan även måste ge sig igenom de mest ödesdigra och livsfarliga landskap där genmanipulerade rovdjur befinner sig.

Längden på böckerna avskräcker mig dock en hel del och jag kommer säkerligen att vänta ett par år innan jag läser den sista delen. Men det är en riktigt bra serie och om man vill läsa någonting helt nytt är detta bokserien för er.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0