We'll Always Have Summer av Jenny Han

Datum: 2016-09-06 / Tid: 19:56:00 / Kategori: Bok recension - Elin
 
BOKENS HANDLING: Belly har haft två stora kärlekar i sitt liv, båda med efternamnet Fisher. Men hon valde Jeremiah. Jeremiah som alltid funnits där och som aldrig svikit henne. Och efter att ha varit oskiljaktiga i snart två år - de går till och med på samma college nu - är Belly säker på att Jeremiah är hennes livs kärlek. De bestämmer sig för att gifta sig på stranden i Cousins. 
Då dyker Conrad upp. Conrad som svek, men som fortfarande älskar henne. Plötsligt är de där igen, alla tre, i huset vid havet, och Belly börjar tveka. Kan hon verkligen gifta sig med Jeremiah om det innebär att hon förlorar Conrad? Belly tvingas konfrontera sina känslor för Jeremiah och Conrad och inse vad hon kanske alltid vetat: någons hjärta kommer att krossas.
 
ÅR 2012 | SIDOR 270 | SERIE The Summer I Turned Pretty | SPRÅK Svenska
 
MINA TANKAR: Det är den här typen av böcker man ska läsa på sommaren - och ja jag vet att sommaren är över men har inte haft tid att läsa ut den förrens nu. Dessa är i alla fall den bästa serien jag har läst, förutom HP såklart, men dessa kommer faktiskt på en andra plats. Det är som att man kan se allt framför en, Jenny skriver väldigt unikt och jag berömmer henne och avundas! 

Vad som gör dessa böcker så bra är dess karaktärer och hur hon skriver. Älskar Belly, Conrad och Jeremiah och jag älskar att man får för det mesta läsa från Bellys perspektiv men också från killarnas lite då och då, det gör det mer spännande på något vis. Jenny skriver med en sån känsla!
Jenny Han påminer en om varför man älskar att läsa i The Summer I Turned Pretty serien, helt enkelt.

Kommentarer
Postat av: Katrine Larsson

Denna bokserie är verkligen bra, och är nöjd med slutet. :)

Är nyfiken på om du tyckte att hon valde rätt?

Svar: Ja jag tyckte hon valde rätt, helt klart :) /Elin
thebookqueens.blogg.se

2016-09-16 @ 14:22:04
URL: http://serieexecutioner.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0