Mid-Year Book Freak Out Tag

Datum: 2016-08-01 / Tid: 23:35:49 / Kategori: Listor - Lena

Anna som bloggar inne på Fantastiska Berättelser har skrivit om en tag från bokvloggaren Little Book Owl och utmanade alla som ville göra taggen att svara på frågorna på sin egen blogg. Vad kul tänkte jag och nappade direkt! 

1. Bästa boken du har läst så långt under 2016?
Everland av Wendy Spinale. En nytolkning av Peter Pan med steampunk tema.

2. Bästa uppföljaren du har läst så långt under 2016?
Slända i Bärnsten av Diana Gabaldon.

3. En nyutgiven bok som du ännu inte läst men som du gärna vill läsa?
Harry Potter and the Cursed Child av J.K. Rowling.

4. Det mest efterlängtade boksläppet för andra halvan av 2016?
Gilded Cage av Lucinda Gray. 

5. Största besvikelsen under 2016?
Girl in the Arena av Lise Haynes. Kunde ha blivit så bra, men föll bara platt.

6. Största överraskningen?
Black Ice av Becca Fitzpatrick.

7. Ny favoritförfattare (antingen debut eller ny för dig)?
Maria V. Snyder.

8. Nyaste förälskelsen i en karakär?
Ny och Ny men den har återuppstått i och med att jag läste del 2 i Outlander serien...James Alexander Malcolm MacKenzie Fraser. Eller kort och gott Jamie. 

9. Nyaste favoritkaraktären?
Yelena Zaltana från Poison Study serien.

10. En bok som fick dig att gråta?
Jag gråter sällan till böcker.

11. En bok som gjorde dig glad?
Scarlet av Marissa Meyer. 

12. Den vackraste boken du köpt/fått i år?
Jag antar att det är bokomslag vi pratar om nu. Worlds of Ink and Shadow av Lena Oakley. Tyvärr var innehållet lika tråkigt som omslaget var vackert.

13. Vilken bok känner du att du måste ha läst innan året är slut?
The White Princess av Philippa Gregory. Den står på min Topp 5 lista av böcker jag ska ha hunnit med att läsa under 2016.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0